Chào Guest | Nhóm "Guests" | RSS
Image Image Image Image Image Image Image Image
KHO PHIM CHẤT LƯỢNG CAO - MOVIES STORE
LINK MEDIAFIRE, JUMBOFILES, RAPIDSHARE, UPLOADED

[ CHỦ ĐỀ MỚI · THÀNH VIÊN · NỘI QUY · TÌM KIẾM · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: bacsilamsang  
Forum » Sức khỏe và đời sống » Y học » Calcium and Teen Girls
Calcium and Teen Girls
handcockDate: Thứ 4, 2011-05-25, 11:11 PM | Message # 1
Đến gần khí quyển
Group: Administrators
Messages: 1074
Reputation: 10
Status: Offline
----English:
My 13 year-old daughter refuses to drink milk. Does she need calcium supplements?


Calcium is a very important mineral for the body. It is used to allow muscle contractions in all muscles, including the heart. Calcium is the compound with which the bones are hardened. Calcium concentrations also help regulate Vitamin D concentrations, which we are discovering have more and more value. The bones in the body are major depositories for the calcium, and the circulating calcium concentrations are carefully controlled through a number of mechanisms; therefore, if a person does not eat sufficient amounts of calcium, the body will have to grab any extra that is needed from the bones, thus weakening these bones.

Calcium is fairly easily absorbed through the intestines after eating. Milk and most dairy products are a readily available source of this mineral, and it is found in the protein containing portion of the milk. Thus, skim milk has a higher concentration of calcium than whole milk, and ice cream has very little. Other sources include kale, broccoli and many other dark green leafy veggies. Some beans are a good source, as are meats, fish, and eggs. If one does not like to drink milk, then having these other sources is very important.

For women, estrogen levels allow the body to readily absorb calcium. Most of a woman’s calcium will be absorbed by her third decade of life after which she may start to lose calcium; therefore, it is especially important for a woman to eat plenty of calcium during her teens and twenties to help prevent osteoporosis/ thinning bones when older. The average teen should have approximately 1800-2000 mg per day of calcium. This is roughly equivalent to 3 glasses of milk, 3 oz of cheese, 18 oz of yogurt, or 10 cups of kale. So if she is not eating any combination of the above, then a calcium supplemented is recommended.

---Tiếng Việt:
book

Con gái 13 tuổi của tôi không chịu uống sữa. Nó có thực sự cần bổ sung canxi hay không?

Trả lời:

Canxi là một khoáng chất rất quan trọng cho cơ thể. Nó được sử dụng để cho phép các cơn co thắt cơ trong tất cả các cơ bắp, bao gồm cả trái tim. Canxi là một hợp chất giúp xương cứng. Nồng độ canxi cũng giúp điều chỉnh nồng độ vitamin D, mà theo nghiên cứu thì tác dụng của chúng ngày càng nhiều. Các xương trong cơ thể được cấu tạo chủ yếu từ canxi, và nồng độ canxi lưu hành được kiểm soát cẩn thận thông qua một số cơ chế, do vậy, nếu một người không ăn đủ lượng canxi, cơ thể sẽ phải lấy thêm từ một nguồn bất kỳ ví điều đó là rất cần thiết cho xương.
Canxi khá dễ dàng hấp thụ qua đường ruột sau khi ăn. Sữa và các sản phẩm sữa là một nguồn sẵn có của chất khoáng này, và nó được tìm thấy trong các protein có trong thành phần của sữa. Như vậy, sữa tách kem có nồng độ canxi cao hơn sữa nguyên chất, và sữa có kem có rất ít canxi. các nguồn thực phẩm khác bao gồm : cải xoăn, bông cải xanh và nhiều loại rau lá xanh đậm. Một số hạt cũng chứa nhiều canxi , cũng như các loại thịt, cá và trứng. Nếu một người không thích uống sữa, thì có những nguồn thực phẩm khác là rất quan trọng.
Đối với phụ nữ, nồng độ estrogen giúp cơ thể dễ hấp thụ canxi.
Hầu hết canxi của người phụ nữ sẽ được hấp thụ bởi thời kì thứ ba của cuộc sống sau đó cô ta có thể bắt đầu để mất canxi, do vậy, nó đặc biệt quan trọng đối với một người phụ nữ ăn nhiều canxi trong quá trình thanh thiếu niên và tuổi đôi mươi của mình để giúp ngăn ngừa loãng xương / mỏng xương khi lớn hơn. Các teen trung bình nên có khoảng 1800-2000 mg canxi mỗi ngày. Điều này là gần tương đương với 3 ly sữa, 3 oz pho mát, 18 oz sữa chua, hoặc 10 ly của cải xoăn. Vì vậy, nếu cô ấy không ăn bất kỳ loại thực phẩm nào ở trên thì sử dụng các loại canxi bổ sung được khuyến khích.


Earthandsky-Exciting Personal Website-Join Us and feel!
 
Forum » Sức khỏe và đời sống » Y học » Calcium and Teen Girls
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

  GOOD LUCK!   Main   Registration   Login  
Namecheap.com - Cheap domain name registration, renewal and transfers - Free SSL Certificates - Web Hosting
menu

tip

Chia sẻ



Clicksia
SEO sprint - Всё для максимальной раскрутки!
Copyright 2024 © DTD88 Make a free website with uCoz